30 Aralık 2012 Pazar

Koçluk Sorularıyla Seçilen Yolları Sorgulamak 2


Sizlerle gerçek hayat hikayemi paylaşmak istiyorum. Yapmış olduğum seçimleri, kendi lehime, uzgörülü ve farkındalıkla yapabilmiş olmak için tıpkı Vasconcelos’un  Zeze’sinin içindeki ses gibi bana  güçlü sorularla seslenebilen bir koçum  olsaydı bugün hayatımda neler farklı olurdu sorsunun cevabına biraz da eğlenerek bakabilmek istiyorum. Hem belki bu soruları kendilerine sormanın tam da sırası gelmiş kişiler için bir fayda oluşturabilir diye umuyorum. (sezon 1 episode 2)

ODTÜ İşletme!  Babam Ankara’dan telefon açtığında ben bahçede, yeni denizden çıkmış saçlarımı kurutuyordum. Annem sevinçle seslendi. “ODTÜ İşletmeyi kazanmışsın” dedi. Şu an yine o heyecanımı duyuyorum ve de utancımı, zira birlikte olduğum arkadaşlarımdan ikisi istedikleri yeri kazanamamıştı. Ben Ankara’ya okuluma kaydolmaya gittiğimde, canım ablamın bana çocukluğumdan beri anlattığı ve beni dehşete düşüren hikayesi gerçek olmuştu. “Berlin duvarı bir gecede örüldü ve ailelerinin yanında olmayan çocuklar duvarın öbür tarafında kaldılar, bir daha da ailelerini hiç  göremediler diye” anlatırdı. Böyle derdi çünkü cocukken  tercihimi hep arkadaşlarımla olmaktan yana kullanırdım. Bayram ziyaretlerini, aile tatillerini onlara zehir ederdim, “niye beni zorla getirdiniz?” diye. Eh Ankara’ya gittiğimde sıkıyönetim ilan edildi. 12 Eylül ertesi ablam keyifle aradı beni, “seni seviyorum, hep seveceğim ve çok özleyeceğim; biz artık İstanbul’da yaşayacağız sen de anneannemle Ankara’da, araya belki duvar bile örülür!” Neyse ki kocaman bir kızdım artık, çocuk değil, inanmadım ve korkmadımJ
4 yılda, 3 küsur ortalama ile (sanırım ya da 2.90 filan; bir dönem 3.7 tutturduğumu anımsıyorum zira) bitirdim ODTÜ’yü. Ne okurken aklıma hocalarımla konuşmak fikir almak, notlarım için pazarlık etmek, ne de “e şimdi işletmeyi bitirdim de ben ne iş yapacağım” demek geldi aklıma.
İlk iki sene zorunlu temel derslerini verdin. Peki şimdi hangi seçmeli derslere başvurmak senin için faydalı olur?
Bu dersler mesleki becerilerine nasıl katkıda bulunur? 
Bu mesleği edinmiş olan sen, işe başlamadan önce daha farklı neleri deneyimlemek istersin?
Hangi kaynakları araştırmak senin için heyecan verici cevaplar getirir?
Hangi hocalarınla geleceğini, güçlü yönlerini tartışmak, tavsiye almak sana farklı bir bakış açısı kazandırır? (ki ah sevgili Muhan Hocam nasıl yararlanamadım sizin engin tecrübenizden?)
Yurtdışında bilgi ve becerilerini geliştirmek senin için nasıl bir değer ifade eder?
Orada okumanın imkanını yaratabilmek içni neler yapabilirsin?
 Yurtdışında/yurtiçinde master derecesini de almak  ileride sana hangi faydaları getirir?
 10 yıl sonrasında olduğunu varsaysan, seni hangi seçimleri yapmış olmak  zirveye taşıdı?
 Kendini tam olarak neler yaparken görüyorsun?
 Hangi beceri ve yeteneklerinle bu başarıya ulaştın?
 Bu mesleğin senin için değeri ne?
 Bu meslekte başarılı olan sen kimsin? Tam olarak neye ulaştın ve ulaştığını nasıl biliyorsun?
 Can Karaburçak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder